Eurodesk

Uczysz się, studiujesz albo pracujesz z młodzieżą? Chciałabyś/byś poznać możliwości pracy, stażu czy wolontariatu w  Europie? Edukacja, szkolenia, mobilność, wolontariat, fundusze – to główne obszary zainteresowania naszych odbiorców. A tym samym i nasze, bo Centrum 3.0 należy do Regionalnych Punktów Informacyjnych Eurodesk w Polsce.

Eurodesk to program dla młodzieży, osób pracujących z młodzieżą i organizacji młodzieżowych. Misją Eurodesku jest gromadzenie, przetwarzanie i udzielanie informacji m.in. o.: źródłach finansowania projektów młodzieżowych czy możliwościach praktyk, staży i wolontariatu za granicą. Jest wiele możliwości, które oferuje program.

W ramach Punktu Eurodesk oferujemy:

  • udzielanie informacji/doradztwa na temat szeroko rozumianej informacji młodzieżowej,  tzn. o eurowolontariacie, studiach za granicą, projektach młodzieżowych, szkoleniach i grantach. Możliwy jest kontakt osobisty, poprzez e-mail lub telefon.
  • dystrybucję materiałów informacyjnych takich jak: ulotki, publikacje, broszury i gadżety promocyjne o tematyce młodzieżowej.
  • darmowe eurolekcje prowadzone w ciekawej formie z wykorzystaniem innowacyjnych metod kształcenia dla młodzieży w wieku 16-19 lat. Lekcje mają za zadanie uświadomić, co dla młodego mieszkańca naszego kraju wynika z faktu, że Polska znajduje się w Unii Europejskiej. Pokazać praktyczny wymiar unijnej zasady swobodnego przepływu osób, przedstawić unijne fundusze dla młodzieży i przybliżyć podstawowe cele unijnej polityki młodzieżowej. W ramach eurolekcji realizujemy 7 tematów: Europrojekty, Eurostudia, Eurowolontariat, Europraca, Euroaktywacja, Papiery do kariery oraz Młodzież ma głos. Ich uzupełnieniem są dwie gry karciano-planszowe – Euroszanse i Tome to Move. Wszystkie zajęcia prowadzimy w oparciu o dwa scenariusze przygotowane na lekcję 45-minutową bądź 90-minutową. Wszystkie z tych zajęć prowadzimy w wersji stacjonarnej na terenie szkoły lub online za pomocą różnych aplikacji mobilnych.

Wszystkich zainteresowanych współpracą w powyższym zakresie zachęcamy do kontaktu. Porozmawiajmy – wypracujemy możliwości wspólnego działania.

 

—————————————————————————————————————————————-

Punkt Eurodesk znajduje się przy ul. Zwycięstwa 1 ( czynny od pon. do pt. w godz. 9:00-18:00)
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego (32) 775 01 78) lub mailowego  gliwice@eurodesk.eu.
Konsultanci Eurodesk w Centrum 3.0: Kinga Kamińska i Monika Gomoła.

Zapraszamy na przegląd najważniejszych informacji o programie, który przedstawia film>>.