Głosowanie GBO 2025

Od 27 sierpnia do 19 września 2024 r. trwa głosowanie na projekty zaproponowane przez mieszkańców w ramach Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego 2025. Każdy mieszkaniec, bez względu na wiek, może wziąć udział w głosowaniu. Gliwiczanie mogą oddać dwa głosy – jeden na projekt dzielnicowy oraz jeden na projekt ogólnomiejski.

Głosowanie w formie elektronicznej

Głosy można oddawać na elektronicznych formularzach dostępnych na platformie partycypacyjnej >>TUTAJ<< od godz. 8:00 27 sierpnia do godz. 20:00 19 września 2024 r. Ważność oddanego głosu jest weryfikowana poprzez zatwierdzenie linku aktywacyjnego przesłanego na adres e-mail lub poprzez wprowadzenie kodu otrzymanego jako SMS. Każdy adres e-mail i numer telefonu mogą zostać wykorzystane do potwierdzania głosu jednokrotnie.

Aby ułatwić głosowanie elektroniczne, w wybranych filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach zostały wprowadzone stanowiska do oddawania głosów. Wykaz bibliotek udostępniających stanowiska do głosowania elektronicznego oraz wyposażonych w urny znajduje się poniżej.

Zachęcamy do głosowania elektronicznego – jest proste, możliwe na urządzeniach mobilnych i komputerach, bardziej ekologiczne oraz pozwala na szybsze uzyskanie ostatecznych wyników.

Głosowanie w formie papierowej

Można również głosować w formie papierowej, wrzucając wypełniony i podpisany formularz do oznakowanych urn znajdujących się:

  • W holu Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Gliwicach przy ul. Zwycięstwa 21 oraz w filii UM przy ul. Jasnej 31A,
  • W siedzibach Centrum 3.0 – Gliwickiego Ośrodka Działań Społecznych przy ul. Zwycięstwa 1, ul. Jagiellońskiej 21 oraz ul. Studziennej 6,
  • W mobilnych punktach do głosowania – harmonogram działania mobilnych punktów będzie podawany na bieżąco do publicznej wiadomości za pośrednictwem serwisu, minimum 3 dni przed planowanym terminem,
  • W wybranych filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach (link).

Dla bezpieczeństwa Państwa danych osobowych prosimy o wrzucanie kart bezpośrednio do urn w wymienionych miejscach.

Wypełniony i podpisany formularz można również przesłać listownie na adres Centrum 3.0 – Gliwickiego Ośrodka Działań Społecznych, ul. Zwycięstwa 1, 44-100 Gliwice. Wówczas o fakcie oddania głosu w terminie decyduje data jego doręczenia do siedziby Centrum 3.0.

Osoby, którym rodzaj niepełnosprawności uniemożliwia oddanie głosu, mogą skorzystać z pośrednictwa konsultanta ds. osób niepełnosprawnych w BOI przy ul. Zwycięstwa 21, w godzinach urzędowania (za okazaniem dokumentu potwierdzającego dane osobowe).

Kiedy poznamy wyniki?

Lista zadań, które zostaną zrealizowane w 2025 r., zostanie opublikowana do 15 października 2024 r. na platformie partycypacyjnej www.decydujmyrazem.gliwice.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gliwicach oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gliwicach.

Podczas ustalania wyników głosowania będą brane pod uwagę projekty, które uzyskają poparcie co najmniej 30 głosujących w przypadku projektów dzielnicowych oraz 500 głosujących w przypadku projektów ogólnomiejskich. Dzielnice z najwyższą frekwencją wezmą udział w podziale środków w ramach tzw. puli dla aktywnych.

W 2024 roku na realizację projektów wyłonionych w procedurze Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego przeznaczono kwotę 7 484 000,00 zł na projekty dzielnicowe, a 1 000 000,00 zł na projekty ogólnomiejskie.

photo

Strona internetowa Centrum 3.0 – Gliwickiego Ośrodka Działań Społecznych, wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Pliki te są zapisywane w pamięci urządzeń elektronicznych, za pomocą których, strona jest przeglądana. Pliki te są wykorzystywane przez administratora w celach statystycznych. Więcej informacji w polityce cookies.