Home Aktualności Informacja o wyborach do Rad Dzielnic w Gliwicach Informacja o wyborach do Rad Dzielnic w Gliwicach 2 stycznia 2025 Gdzie i kiedy wybory?Rada Miasta Gliwice wyznaczyła na 6 kwietnia 2025 r. termin wyborów do wszystkich Rad Dzielnic w Gliwicach: Baildona, Bojków, Brzezinka, Czechowice, Kopernika, Ligota Zabrska, Łabędy, Obrońców Pokoju, Ostropa, Politechnika, Sikornik, Sośnica, Stare Gliwice, Szobiszowice, Śródmieście, Trynek, Wilcze Gardło, Wojska Polskiego, Wójtowa Wieś, Zatorze, Żerniki. Głosowanie odbędzie się w lokalach wyborczych, w lokalizacjach podobnych do tych, w których odbywają się wybory państwowe i samorządowe. Szczegółowy wykaz lokali wyborczych ogłoszony zostanie po zarejestrowaniu kandydatów.Kto ma prawa wyborcze?W wyborach do Rad Dzielnic prawo wybierania (czynne prawo wyborcze) mają mieszkańcy dzielnicy wpisani do rejestru wyborców pod adresem w danej dzielnicy najpóźniej w ostatnim dniu roboczym przed terminem wyborów, tj. najpóźniej 4 kwietnia 2025 r. Natomiast prawo wybieralności (bierne prawo wyborcze) mają mieszkańcy dzielnicy wpisani do rejestru wyborców pod adresem w danej dzielnicy najpóźniej w dniu zgłoszenia kandydatury do Rady Dzielnicy.W rejestrze wyborców wyborcy zameldowani na pobyt stały na obszarze danej gminy (dzielnicy) są z urzędu ujmowani w obwodzie głosowania właściwym dla adresu zameldowania na pobyt stały.Do rejestru wyborców pod adresem w danej dzielnicy można również wpisać się na wniosek, tj. wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania. Szczegóły dotyczące realizacji tego wniosku dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gliwicach bip.gliwice.eu (menu górne: Wirtualne Biuro Obsługi / Karty informacyjne / Ujęcie w stałym obwodzie głosowania obywatela polskiego) lub na stanowisku Informacji Urzędu Miejskiego przy ul. Zwycięstwa 21.Wykaz ulic w każdej dzielnicy zamieszczony jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Gliwicach gliwice.eu (baner na stronie głównej) i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gliwicach bip.gliwice.eu (menu boczne: Rady Dzielnic / Wybory do Rad Dzielnic 2025).Ile osób będzie wybieranych?W każdej z dzielnic wybieranych będzie 15 członków Rady Dzielnicy.Warunkiem przeprowadzenia procedury wyborczej w dzielnicy jest zgłoszenie 15 lub więcej kandydatów do Rady Dzielnicy. W przypadku, gdy liczba zarejestrowanych kandydatów wyniesie 15, wyborów do danej Rady Dzielnicy nie przeprowadza się, a zarejestrowanych kandydatów uznaje się za wybranych.Jak, gdzie i kiedy zgłosić kandydatów?Zgłoszenia kandydatów do Rad Dzielnic składa się na formularzu zgłoszeniowym w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego przy ul. Zwycięstwa 21 (wejście od ul. Wyszyńskiego) w godzinach pracy Urzędu lub listownie na adres Urzędu Miejskiego przy ul. Zwycięstwa 21 (decyduje data stempla operatora pocztowego), w terminie 30 dni od dnia ukazania się niniejszego ogłoszenia, tj. do 30 stycznia 2025 r. włącznie.Zgłoszenie kandydata musi zawierać poparcie co najmniej 25 mieszkańców dzielnicy wpisanych do rejestru wyborców pod adresem w danej dzielnicy najpóźniej w dniu złożenia kandydatury w Urzędzie Miejskim. Kandydat nie może udzielić poparcia sobie.Formularze zgłoszenia kandydatów dostępne są na stanowisku Informacji w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Zwycięstwa 21 w godzinach pracy Urzędu oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego gliwice.eu (baner na stronie głównej) i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego bip.gliwice.eu (menu boczne: Rady Dzielnic / Wybory do Rad Dzielnic 2025).Wszystkie dane w formularzu zgłoszenia są wymagane.Co w przypadku błędnych zgłoszeń kandydatów?Najpóźniej w 35 dniu przed terminem wyborów Miejska Komisja Wyborcza na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego, na stronie internetowej Urzędu Miejskiego gliwice.eu i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego bip.gliwice.eu ogłasza listę zgłoszonych kandydatów z uwagami dotyczącymi ewentualnego niespełnienia wymogów (Miejska Komisja Wyborcza nie informuje kandydatów indywidualnie). Kandydaci i osoby popierające mogą zgłaszać pisemne zastrzeżenia do uwag Miejskiej Komisji Wyborczej lub pisemne wnioski o dokonanie poprawek w zgłoszeniu, w terminie 7 dni roboczych od dnia ogłoszenia.Gdzie uzyskać dodatkowe informacje?Dodatkowe informacje można uzyskać w Biurze Rady Miasta, tel. 32 238 54 27, 32 238 54 29 w godzinach pracy Urzędu Miejskiego.W wymienionych witrynach internetowych dostępna jest ordynacja wyborcza do Rad Dzielnic oraz inne ważne informacje dotyczące wyborów.Przewodnicząca Miejskiej Formularze do pobrana na stronie>> Share Tweet Drukuj Wsparcie dla organizacji Baza NGO Lokale - Rezerwacja Oferta dla szkół Oferty wolontariatu Strefa Seniora Do pobrania Wydarzenia Kontakt Podobne artykuły Międzyszkolny Konkurs podsumowujący Rok Szkolnej Aktywności 2019 26 kwietnia 2019 Towarzystwo dla Ani poszukiwane! 21 listopada 2018 Warsztaty ceramiczne dla seniorów 26 maja 2022 Turniej futsalu na rzecz WOŚP 31 października 2019 Stand-up w wykonaniu Mariusza Kałamagi oraz inne wydarzenia z okazji Dnia OzN 27 listopada 2024 Spotkanie MRDPP 3 lipca 2023 Zobacz wszystkie artykuły Kategorie Wernisaż wystawa Wydarzenia Dla najmłodszych Dla mieszkańców Dla seniorów Dla NGO Dla młodzieży Dotacje Kultura Szkolenia Wolontariat Praca Strona internetowa Centrum 3.0 – Gliwickiego Ośrodka Działań Społecznych, wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Pliki te są zapisywane w pamięci urządzeń elektronicznych, za pomocą których, strona jest przeglądana. Pliki te są wykorzystywane przez administratora w celach statystycznych. Więcej informacji w polityce cookies. Zamknij