Wielki Konkurs Fotograficzny powraca. Jakich zdjęć szuka jury?

Konkurs organizowany przez National Geographic Polska od 20 lat cieszy się niezmienną popularnością fotografów z całego świata. W tym roku powraca ze zdwojona siłą. Co zrobić, żeby wziąć udział?

Zapraszamy fotografów, zarówno amatorów, jak i profesjonalistów, do dzielenia się swoimi pracami. Poprzednie edycje są dowodem na to, że wygrana w konkursie może być początkiem kariery w branży foto.

Tegoroczna edycja jest wyjątkowa, bo jubileuszowa. W konkursie pojawia się dwa razy więcej kategorii, w tym kategoria przeznaczona dla młodych fotografów. W tym roku świętujemy również 25 lat magazynu National Gepgraphic w Polsce, dlatego to podwójny jubileusz.

Szukamy fotograficznych talentów. Osób, które mają oko wrażliwe na świat i potrafią zauważać jego problemy, ale też potrafią zachwycić się przyrodą, Europą czy Polską. Stad też kategoria takie jak „Ekologia i zmiany klimatu”, „Polska nieoczywista”, „Europa z powietrza” czy „Fotografia nocna”.

W tym roku w konkursie przyznamy aż 10 nagród. Dziewięć nagród w dedykowanych kategoriach oraz nagrodę Grand Prix – za najlepsze zdjęcie w konkursie. W tym roku laureat Grand Prix zdobędzie voucher Itaka o wartości 10 tysięcy zł.

20. edycja WKF kategorie konkursu:

  1. Ludzie 
  2. Zwierzęta 
  3. Krajobraz 
  4. Fotoreportaż 
  5. Polska nieoczywista
  6. Ekologia i zmiany klimatu
  7. Europa z powietrza
  8. Świat okiem młodych
  9. Fotografia nocna.

„Otwieramy się na nowe kategorie, bo chcemy poszerzać horyzonty naszych kategorii i podążać z duchem czasu. Chcemy docenić młodych fotografów, często jeszcze niepełnoletnich i pomóc im w rozwoju zawodowym. Stąd kategoria dla młodych: Świat okiem młodych”. Doceniamy technologie i choć nie akceptujemy zdjęć generowanych przez AI – National Geographic Polska to niezmiennie warsztat i jakość płynąca spod ręki człowieka – to doceniamy smartfony i drony. Chcemy zobaczyć świat widziany nocą i przyjrzeć się bliżej perspektywie, jaką daje Europa ukazana z powietrza” – przyznają twórcy konkursu.

W wyborze laureatów w trzech kategoriach pomagać będą czytelnicy. W kategoriach: „Polska nieoczywista”, „Europa z powietrza” i Świat okiem młodych” w drugim etapie, po preselekcji Jury, wybrane 10 zdjęć w każdej kategorii zostanie oddane pod głosowanie internetowe użytkowników.

Jak wygrać Wielki Konkurs Fotograficzny?

Uczestnicy Wielkiego Konkursu Fotograficznego co roku zastanawiają się, jak zdobyć serca jury. Na to nie ma sprawdzonego przepisu. Jurorzy są jednak zgodni co do tego, że warsztat, choć ważny, nie zawsze odgrywa kluczową rolę. Istotne jest również to, aby zdjęcia wywołały pewne emocje, rezonowały z odbiorcami. W końcu w historii National Geographic, na łamach magazynu wiele razy publikowano fotografie, które zachwycały nie tylko estetyką, ale też przekazem.

– Ocenianie zdjęć to jedno z najtrudniejszych zawodowych wyzwań, z którymi mam do czynienia w redakcji. Niełatwo jest bowiem równoważyć subiektywne odczucia z docenianiem mistrzowskiego rzemiosła. Wierzę, że te najlepsze z najlepszych fotografii nie tylko powinny wyróżniać się użyciem kolorów, kompozycją, oświetleniem czy jakością techniczną, ale w równym stopniu oddziaływać na odbiorcę – skłaniać do myślenia, a nawet wywoływać sprzeciw – mówi Łukasz Załuski, redaktor naczelny National Geographic Polska.

Czekamy na wasze zgłoszenia. Na zwycięzców czekają wspaniałe nagrody!

Konkursowe prace można nadsyłać do 7 października 2024 przez formularz na stronie internetowej Wielkiego Konkursu Fotograficznego: https://wkf.national-geographic.pl/

Głosowanie w wybranych kategoriach rozpocznie się 21 października o potrwa dwa tygodnie. Wyniki konkursu poznamy w połowie listopada na stronie konkursu oraz w magazynie National Geographic Polska.

photo

Strona internetowa Centrum 3.0 – Gliwickiego Ośrodka Działań Społecznych, wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Pliki te są zapisywane w pamięci urządzeń elektronicznych, za pomocą których, strona jest przeglądana. Pliki te są wykorzystywane przez administratora w celach statystycznych. Więcej informacji w polityce cookies.